سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 90/9/25 | 4:31 عصر | نویسنده : بابک استقلالی

استقلال، تاکتیکی باخت

خیلی وقتها هم پیش می آید که در کارت کم نگذاشته ای، تا رمق آخر زحمت کشیده ای اما...

1- خیلی وقتها هم پیش می آید که در کارت کم نگذاشته ای، تا رمق آخر زحمت کشیده ای اما خب سهمت بیشتر از ناکامی نبوده است. روزگار از این دست بازیها هم می کند با آدمیزاد. کار که بخورد به خنسی حکم سوزن گرامافون را دارد روی سینه صفحه سیاه خط دار.

قسمت استقلال در بازی خانگی مقابل صنعت نفت آبادان شکست بود اما خب باخت داریم تا باخت. اینطور می‌شود گفت که استقلال آن جوری که عوام انتظارش را داشتند نباخت.

2- توی فوتبال این سرزمین تقریبا رسم است که انتظار می‌رود استقلال یا پرسپولیس هر کدام برنده دربی باشند، بازی بعد از آن را با ناکامی پشت سر می گذارند. همیشه هم اینطور نیست اما خب غالب اوقات شاهد چنین مسأله ای هستیم. حتی به غلط این جا افتاده بین مربی و بازیکن و حتی هوادار که روی پیروزی بعد از دربی نباید حساب کرد. بازیکنان با چنین تفکری وارد میدان می شوند، مربیان از قبل انتظار عملکرد ضعیف تیم را دارند و حتی هواداران هم خود را آماده می کنند برای هضم یک ناکامی 90 دقیقه ای!

3- استقلال بازی بعد از دربی 73 را باخت، ظاهرا بر اساس همان رسم پیش گفتند آبی ها باز هم ناکامی را در چنین مسابقه‌ای تجربه کرد اما خب اگر فنی تر به قضیه نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که اوضاع طور دیگری رقم خورد. اتفاقی که پیش بینی شد رخ داد اما نه آنطور که انتظارش می رفت.

4- استقلال مقابل صنعت نفت تسلیم شد، باخت اما این شکست هیچ ربطی به دربی نداشت، یعنی از آن دست شکستها نبود که اسمش را بگذاریم "آثار تخریبی پیروزی در دربی" یک باخت بی واسطه بود که شخصیت مستقل خودش را داشت. بله باختها هم شخصیت دارند و این شخصیتشان قابل تحلیل است.

5- نکته مهم و قابل توجه در شکست استقلال این است که آبی‌ها بازی خودشان را کردند و اگر باختند به دلیل برتری تاکتیکی حریف بود، یعنی آن طور نبود که بشود استدلال کرد استقلال در باد دربی خوابیده بود و به خاطر غرور حاصل از پیروزی در دربی شکست خورد. نفتی های آبادان با هوش و منطقی بازی کردند. آن زمان که لازم بود حمله کردند و آنجا که اقتضا می کرد به دفاع مطلق روی آوردند.

6- استقلال در نیمه دوم یکی از بهترین شکلهای فوتبال هجومی در لیگ برتر را به نمایش گذاشت. سرعت آبی ها در طراحی حملات و ارجاع توپ به سمت دروازه صنعت نفت بسیار بالا بود. نیمه دوم بازی با حریف آبادانی می تواند به عنوان الگویی در زمینه بازی کاملا هجومی سرلوحه تاکتیکهای مظلومی در مسابقات پیش رو  باشد.




پیچک